Sheryl Nussbaum-Beach כותבת במאמרון שכותרתו "למה להשתנות?" מדוע לדעתה המורים חייבים להשתנות למרות הקושי הכרוך בכך. תירגמתי וערכתי את הכתוב- בגלל ההזדהות העמוקה שלי עימו.
"למה להשתנות? מאותה סיבה שהמורים עוסקים בהוראה מלכתחילה. כי ההוראה אינה רק מקום עבודה אלא גם שליחות ולכן המורה יעשה כל מה שצריך כדי לעשות שינוי בחיי התלמידים שלו. כל זאת, בגלל שאכפת לו מהילדים ובגלל שאם אין לו את אותן מיומנויות חדשות הוא אינו יכול להעניק אותן לתלמידיו.
למה להשתנות? בגלל שמכל האנשים בעולם, המורים הם אלו שמבינים את ערך הלמידה לאורך כל החיים. המורה צריך להשתנות כי הוא יודע באופן אינטואיטיבי שמערכות יחסים הן חשובות והוא מעוניין בהשארת מורשת לילדים. המורה ישתנה בגלל שהוא מבין שלמידה היא דינמית ולא להשתנות פירושו להפסיק לצמוח.
למה להשתנות? בגלל שמי שמחליט להיות מורה, מחליט לעשות משהו "גדול יותר מהחיים" ומשמעותי יותר מכסף, הכרה ומעמד. מי שמחליט להיות מורה, עושה זאת בגלל השינויים-- השינויים בעולם שהוא רוצה לעשות באמצעות הילדים. המורה צריך להשתנות כי הוא רוצה לעשות את מה ש"נכון"--פשוט בגלל שזה הדבר הנכון לעשותו.
למה להשתנות? בגלל שכאשר מחליטים לעסוק בהוראה, מבינים את הצורך להיות מודל לאחרים. מורים רגילים לעבוד שעות ארוכות, רגילים למחוייבות שאין בה הכרה רבה אבל יודעים שלעשייה ולהוראה יש תוצאות ארוכות טווח.
אתה המורה-- משתנה כי העולם השתנה ואי קריאת תיגר על הססטוס קוו הוא הדבר המסוכן ביותר ברגע זה. אתה משתנה כי אתה אוהב ללמוד וגם בגלל שאתה אוהב ילדים ואתה יודע שהם צריכים שתאיר את דרכם בעולם הזה המשתנה תדיר. על מנת לעשות את זה עלייך לפני כן למצוא את דרכך . אלה הסיבות שבגללן אתה וגם הם צריכים להשתנות".
6 תגובות:
מה שכתבת אינו נכון רק למקצועות ההוראה אלא גם למקצועות רבים מאד נוספים שיש בהם יסוד אינטלקטואלי.
בצעירותי הייתי גורס שאדם צריך להיות נכון להחליף מקצוע כל 7 שנים, כי מה שלמד במקצועו נעשה בלתי רלוונטי. היום הזמן התקצר ושואף לאפס. זה אולי נשמע אבסורד אבל מבטא את העובדה שטכנולוגית המידע מאלצת CONTINUUM (רצף פחות או יותר) של שנויים. אם אתה מחליף מקצוע או לא - הרבה מקצועות משתנים מתחת לעיניך מיום ליום.
מה שכתבת אינו נכון רק למקצועות ההוראה אלא גם למקצועות רבים מאד נוספים שיש בהם יסוד אינטלקטואלי.
בצעירותי הייתי גורס שאדם צריך להיות נכון להחליף מקצוע כל 7 שנים, כי מה שלמד במקצועו נעשה בלתי רלוונטי. היום הזמן התקצר ושואף לאפס. זה אולי נשמע אבסורד אבל מבטא את העובדה שטכנולוגית המידע מאלצת CONTINUUM (רצף פחות או יותר) של שנויים. אם אתה מחליף מקצוע או לא - הרבה מקצועות משתנים מתחת לעיניך מיום ליום.
מה שכתבת אינו נכון רק למקצועות ההוראה אלא גם למקצועות רבים מאד נוספים שיש בהם יסוד אינטלקטואלי.
בצעירותי הייתי גורס שאדם צריך להיות נכון להחליף מקצוע כל 7 שנים, כי מה שלמד במקצועו נעשה בלתי רלוונטי. היום הזמן התקצר ושואף לאפס. זה אולי נשמע אבסורד אבל מבטא את העובדה שטכנולוגית המידע מאלצת CONTINUUM (רצף פחות או יותר) של שנויים. אם אתה מחליף מקצוע או לא - הרבה מקצועות משתנים מתחת לעיניך מיום ליום.
מה שכתבת אינו נכון רק למקצועות ההוראה אלא גם למקצועות רבים מאד נוספים שיש בהם יסוד אינטלקטואלי.
בצעירותי הייתי גורס שאדם צריך להיות נכון להחליף מקצוע כל 7 שנים, כי מה שלמד במקצועו נעשה בלתי רלוונטי. היום הזמן התקצר ושואף לאפס. זה אולי נשמע אבסורד אבל מבטא את העובדה שטכנולוגית המידע מאלצת CONTINUUM (רצף פחות או יותר) של שנויים. אם אתה מחליף מקצוע או לא - הרבה מקצועות משתנים מתחת לעיניך מיום ליום.
מה שכתבת אינו נכון רק למקצועות ההוראה אלא גם למקצועות רבים מאד נוספים שיש בהם יסוד אינטלקטואלי.
בצעירותי הייתי גורס שאדם צריך להיות נכון להחליף מקצוע כל 7 שנים, כי מה שלמד במקצועו נעשה בלתי רלוונטי. היום הזמן התקצר ושואף לאפס. זה אולי נשמע אבסורד אבל מבטא את העובדה שטכנולוגית המידע מאלצת CONTINUUM (רצף פחות או יותר) של שנויים. אם אתה מחליף מקצוע או לא - הרבה מקצועות משתנים מתחת לעיניך מיום ליום.
מה שכתבת אינו נכון רק למקצועות ההוראה אלא גם למקצועות רבים מאד נוספים שיש בהם יסוד אינטלקטואלי.
בצעירותי הייתי גורס שאדם צריך להיות נכון להחליף מקצוע כל 7 שנים, כי מה שלמד במקצועו נעשה בלתי רלוונטי. היום הזמן התקצר ושואף לאפס. זה אולי נשמע אבסורד אבל מבטא את העובדה שטכנולוגית המידע מאלצת CONTINUUM (רצף פחות או יותר) של שנויים. אם אתה מחליף מקצוע או לא - הרבה מקצועות משתנים מתחת לעיניך מיום ליום.
הוסף רשומת תגובה