יום שלישי, 28 באוקטובר 2008

מוכרחים להיות אופטימיים...

לאחרונה פורסם מחקר חדש שנתוניו מצביעים על כך שמספר הולך וגדל של בתי ספר משלבים את הטכנולוגיה בכיתות ומעודדים את השימוש בה מחוץ לכותלי ביה"ס.
המחקר בדק 1436 מורים, ספרנים בית ספריים ומומחי מדיה (רכזים?)ומצא ש77 אחוז מהמורים דיווחו שבתי הספר שלהם נותנים שיעורי בית שיש בהם הפנייה או שימוש באינטרנט. יותר מכך, תלמידים עסוקים ביצירת מדיה: 24 אחוז מבתי הספר היסודיים מדווחים שהתלמידים יוצרים סרטוני וידאו כחלק משיעורי הבית שלהם (באחוזים הולכים וגדלים ככל ששכבת הגיל עולה), 43 אחוזים בחטיבות הביניים ו60 אחוזים בבתי הספר התיכוניים.
Dave Nagel כותב ב- THE Journal כי נראה שינוי לטובה במידה שבה מורים משתמשים בטכנולוגיה על ידי שילוב כלים חדשים בכיתותיהם. בנוסף, בתי ספר מעודדים שימוש חיובי בטכנולוגיה מחוץ לביה"ס על ידי מתן שיעורי בית המחייבים שימוש באינטרנט. התלמידים לומדים מיומנויות טכנולוגיות בכיתה הכוללים הפקת סרטוני וידאו בין השאר, דבר שמעודד אותם להיות יוצרים, לא רק צרכנים של מדיה. הוא מצטט את Peter Grunwald נשיא ומייסד של Grunwald Associates עורכי המחקר: "הגישה והשימוש באינטרנט והכרת מגוון רב של טכנולוגיות ויישומים נדרשים לצורך הצלחתו האקדמית של התלמיד".
למרות שהמחקר הזה מומן על ידי חברה מסחרית המעורבת בחינוך והעוסקת ב...יצירת סרטוני וידאו, ואינו מחקר אקדמי מדעי, אני מוכנה לאמץ את המסר המעודד האומר שיש הכרה של אנשי חינוך בצורך להגביר את הדגש על אוריינות המדיה כדרך לעזור לתלמידים לפתח חשיבה ביקורתית ויצירתית.
ואם בנוסף, נעודד את התלמידים ליצור תוכן איכותי, מולטימדיאלי או טקסטואלי ולצרוך אותו בצורה נבונה ומושכלת, יצאנו נשכרים.

אין תגובות: