יום שבת, 6 בספטמבר 2008

ממודפס לדיגיטלי

אנו רואים לעיתים קרובות בתי ספר המפרסמים את עלוני המידע שלהם ואת עיתוני בית ספר גם באינטרנט.

באופן אישי, לא אטרח להכנס לאתר בית ספר, לקרוא את חדשות בית ספר אשר לרוב הינן העתק html מדויק של העלון המודפס (לומען האמת, גם את המהדורה המודפסת שאותה ערכה בקפידה המורה הממונה, אינני קוראת במלוא תשומת הלב..) ייתכן שמטרת העלון הדיגיטלי המועלה לרשת בנוסף לעלון המודפס, היא להגיע לקהל קוראים רחב יותר (אינני בטוחה שיוספה מקרית-גת ממש מעוניינת לקרוא את חדשות בית ספר הנמצא בחיפה, אבל ניחא).

Jeff Utecht מוטרד מהמעבר ממודפס לדיגיטלי בעלונים ודפי מידע של בתי ספר ונותן כמה טיפים שאולי ישפרו את המעבר הזה לפרסום אפקטיבי יותר. בעיניו, כתיבת בלוג היא אמצעי נהדר - קל לשימוש, קל לעדכון ואסתטי (ואני מוסיפה גם - תקשורתי). הוא מספק כמה טיפים למעבר אפקטיבי למדיה דיגיטלית:

1. קצר יותר הוא טוב יותר- לא לכתוב על יותר מדי נושאים באותו מאמרון.
2. לפרסם לעיתים תכופות יותר.
3. תמונות, תמונות, תמונות... אין דבר שההורים אוהבים יותר מאשר לראות את הקטנטנים שוקדים על לימודיהם בכיתה (תמונות באישור הורים כמובן).
4. לא לשכוח את הנימה האישית...
5. מעקב אחרי הסטטיסטיקה (כניסות, תגובות וכו') נותן תמונה כללית לכמות קהל היעד שאליה המורה כותב.
ואני מוסיפה-
6. תקשורת- לבדוק תגובות, לענות עליהן ולשמור על רמת פעילות תקשורתית גבוהה.
Geff Utecht מסיים במשפט הבא:
"Learning to communicate with parents in a digital world is more then coping and pasting your newsletter into a web page. It means learning a new writing skill…the same skills we need to be teaching our students. "
בפרסום עלון בית ספרי לאינטרנט, יש לדעתי יותר מאשר מיומנות כתיבה חדשה עבור המורה, תריכה להיות בה תפיסה שונה לחלוטין של העולם הדיגיטלי שאינה דומה לעולם המודפס.

אין תגובות: